Изменения и допълнения на наредба Н18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговски обекти чрез фискални устройства и софтуер от 29.09.2018 г.
1. Трябва ли да сменя касовият си апарат?
Не, не трябва да се сменя фискалното устройство, всички фискални устройства, посочени и одобрени в сайта на НАП, ще бъдат доработени, за да отговарят на новите изисквания.
2. Кои касови апарати няма да могат да бъдат доработвани?
Може да проверите в сайта на НАП.
3. Ще дължа ли пари за доработката на моят касов апарат?
Да, всички доработки и промени на фискалните устройства ще бъдат таксувани по ценоразпис, определен от производител / сервизна фирма.
4. В какъв срок трябва да сменя или доработя касовият си апарат?
Всички лица по чл. 118 ал. 18 от ЗДДС трябва да сменят или доработят фискалните си устройства до 31.03.2019 г., а нерегистрираните по ДДС – 30.06.2019 г.
5. Какво трябва да направя със старият си касов апарат, ако реша да закупя нов?
- Ако мобилният абонамент на фискалното устройство е изтекъл, то спира да работи и да подава данни към сървърите на НАП;
- Ако фискалното устройство е дерегистрирано, то спира да подава данни към НАП.
В тези два случая следва собственикът на фискалното устройство с прилежаща към него документация да съхранява устройството 5 години.
Фискалното устройство може да бъде бракувано, за което се дължи такса по ценова листа на производител / сервизна фирма.
6. Нужно ли е задължително да бракувам касовият си апарат?
Да, трябва фискалното устройство да бъде бракувано в следните случаи:
- При закупуването на ново фискално устройство.
- При не използване на фискалното устройство.
- При заличаване и прекратяване на дейността на лицето.
За всички останали въпроси обърнете се към сервизен специалист.